Giriş Kapat

Nörolojik Rehabilitasyon

Nörolojik rehabilitasyon veya nörorehabilitasyon, hastanın sinir sisteminde meydana gelen bir rahatsızlığa bağlı olarak zarar gören yürüme, konuşma ve hareket gibi işlevlerini iyileştirmeyi, semptomlarını azaltmayı, yaşam kalitesini artırmayı ve hastayı en üst seviyede bağımsızlık düzeyine ulaştırmayı amaçlayan bir rehabilitasyon tedavisi türüdür.

Nörolojik rehabilitasyon ihtiyacını doğurabilecek semptomlar şunlardır:

Kas zayıflığı ve anormal kas tonusu
Ağrı
Yürüme güçlüğü
Yemek yeme, giyinme, banyo yapma, tuvalet yapma gibi günlük aktivitelerde zorluk
Yutma güçlüğü
Konuşma güçlüğü
Düşünme, hafıza ve problem çözmede bozukluklar
Görme veya göz-el koordinasyonundaki bozukluklar

Nörolojik Rehabilitasyona Hangi Durumlarda Başvurulur?
Nörolojik rehabilitasyon, sinir sistemi veya nörolojik hastalıkların tedavisine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Rehabilitasyon programı, fonksiyonu arttırmayı, zayıflatıcı semptomları azaltmayı ve hastanın günlük refahını artırmayı amaçlar. Önerilen veya uygulanan rehabilitasyon tedavisi türleri, vücudun nörolojik durumdan etkilenen bölgelerine göre değişiklik gösterir.

Nörolojik rehabilitasyondan çoğunlukla aşağıdaki tanıları almış olan hastalar yararlanır:

Serebral palsi
Amyotrofik Lateral Skleroz (ALS)
Anevrizma
Beyin hasarı
Beyin ve omurilik tümörü
Beyin Kanaması
Konjenital Nörolojik Bozukluklar
Diyabetik nöropati
Distoni
Beyin iltihabı
Myastenia Gravis
Gullian-Barre
Epilepsi
Bel fıtığı
Menenjit
Bellek bozuklukları
Hareket bozuklukları
Polinöropati (Sinirlerin işlevlerini kaybetmesi)
Multiple skleroz
Kas distrofisi
Nöromüsküler hastalıklar
İnme (felç)
Omurilik yaralanması

Nörolojik Rehabilitasyon Tedavisi Nasıl Uygulanır?
Öncelikle merkezimize başvuran her hasta için bireysel ihtiyaçlar ve terapi hedefleri göz önünde bulundurularak yapılan detaylı değerlendirmeler sonucu uygun bir tedavi planı geliştirilir. Nörolojik rehabilitasyon tedavisinde amaç hastaya bağımsızlığını mümkün olduğunca geri kazandırmaktır. Rehabilitasyon ekibimiz, her hastanın ihtiyaçlarına kendini adamış yüksek vasıflı profesyonellerden oluşur. Tüm fizyoterapi personelimiz nörolojik rehabilitasyon alanında uzmandır. Felç (inme) rehabilitasyonu, beyin yaralanmaları, Multipl Skleroz, Parkinson hastalığı, motor nöron hastalığı, omurilik yaralanmaları ve diğer ilgili durumlarda çalışma deneyimine sahiptirler.

Hazırlanan kişiye özel nörolojik rehabilitasyon tedavi programı şunları içerebilir:

Güçlendirme ve hareket egzersizleri
Denge ve koordinasyon çalışması
Postüral eğitim
Yürüyüş eğitimi
Fonksiyonel Elektriksel Stimülasyon (FES)
Evde egzersiz programları
Miyofasyal gevşeme
Eşlik eden sorunların tedavisi (Yutma rehabilitasyonu, solunum rehabilitasyonu, konuşma tedavisi vb.)

Diğer Hizmetler